11 Ağustos 2013 Pazar

Bazı mallar var, onlar çok mallar...

Yahu şimdi siyasi içerikli bir paylaşım yapıyorum ya da bir şey yazıyorum hemen altına löp atlıyorlar. Vay efendim neymiş, 'ben yanlış düşünüyormuşum'. Adamım ben neden yanlış düşüneyim? Sen katılmıyor olabilirsin fikrime, ben neden yanlış düşünüyor olayım ki.

Biz bir teori çerçevesinde düşünüyor olsaydık kardeşim, işte o zaman düşüncenin yanlışı doğrusu o teorinin sınırlarını ne kadar zorladığımıza bağlı olarak değerlendirilebilirdi. O zaman da derdik ki evet bu yanlış olmuş. Farklı dillerden konuşuyoruz dediği zaman insanlar zaten bu farklı bakış açılarını kastederler.

Şimdi gelelim benim yanlış düşündüğümü iddia eden arkadaşın neyi anlayamadığına. Bu adam evrensel insan etiğinden bihaber bi kere. Tek derdi lise sıralarımızda ezberleyebildiği ve üzerine düşünemediği  kriterleri yorumlamak, üzerine bir şeyler katmadan hayatına devam etmeye çalışmak. Yani anlatmak istediğim, adam kötü bir insan değil aslında. Sadece mal. İnsan hayatının değerini öğretemeyen eğitim sisteminden çıkışından sonra bu konu üzerine düşünmeyecek kadar tembel. He! Çok muhteşem başarılar elde etmiştir, çok büyük paralar kazanmıştır, belki de çok iyi mevki makam sahibi olmuştur bu adam... Çok da sikimde değil. Neden? Mal çünkü! Götüne soksun o bütün kazandıklarını.

İnsan hayatına değer vermeden insanlarla yaşayan ve bunun ötesinde değer vermediği insanların hayatı konusunda konuşanlara da (bari) boşvermek yerine onların çabalarına da muhalefet eden zihniyetini siktimin malları.

Bakın sizlere söylüyorum hep izlemeyin, her şeyi izleyin. Tek okumayın, her şeyi öğrenin. Azcık da düşünün de. Bu söylediklerimi yaparsanız bi işe yarasın. Şimdi siktirin gidin. Ama dönüp gelmek üzere... Çünkü kafanızın içindeki ağları sıyırabilirseniz eminim birbirimizi anlayacağız.

Ama an itibariyle malsınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder